Content marketing course

Course Duration: 320h

In diesem Kurs werden den Teilnehmern die Grundlagen und Techniken des Content Marketing vermittelt. Content Marketing ist der wichtigste Teil bei der Vermarktung eines Produkts / einer Dienstleistung, da es dem Vermarkter/der Firma hilft, das Bewusstsein für das Produkt / die Dienstleistung bei der Ziel- gruppe zu wecken und zu verbreiten. Der Inhalt des Marketings entscheidet über die Zukunft oder den Verkauf des Produkts / der Dienstleistung. Es ist auch wichtig, die Worte klug zu wählen, während man die Marketing-Kampag- ne entwirft, damit sie mehr Publikum zu Ihren Kampagnen bringen kann. Um wettbewerbsfähig zu bleiben, spielen Inhalte eine wichtige Rolle bei der Gewinnung und Bindung von Kunden.

Basics of content marketing

  • What is Content marketing?
  • Content marketing
  • The power of storytelling
  • Essential elements of storytelling
  • Characters
  • Gold circle
  • What do you need to tell a history
  • What is a Buyer persona?
  • Buyer persona

Building a Content Creation Framework

Content Style Guide
Your content needs to be consistently authentic, well written, and aligned with your company’s brand—even among various writers with different writing styles, skill levels, and voices. Style means the mechanical or technical aspects of writing and may be specific to the requirements of the subject or topic. Voice means the unique worldview and word choices of the author. Tone means the attitude conveyed in the writing and may encompass formality, objectivity, intimacy, and similar aspects.

Content strategy

How to create content ideas

Content creation

CRM

Understanding Email Marketing

Creating Free Landing Pages

Social media marketing

Influencer marketing

Business-to-business (B2B) VS Business-to-customers (B2C)

A course by

Request a free consultation